اخبار

دودی کردن شیشه خودرو در چه شرایطی مجاز است؟

دودی کردن شیشه خودرو یکی از رایج‌ترین تغییراتی است که رانندگان بر روی ماشین خود انجام می دهند. معاون عملیات ترافیک راهور ناجا، مقررات جدید دودی کردن شیشه خودرو با نرخ جریمه جدید آن را اعلام کرده است.

سرهنگ علی اصغر مهری، معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص قوانین دودی کردن شیشه خودرو اظهار کرد بر اساس مقررات جدید، شیشه خودرو باید به گونه‌ای انجام شود که ماموران پلیس راهور از فاصله 3 متری قادر به مشاهده داخل خودرو اعم از راننده و سرنشینان آن باشند و اگر داخل خودرو قابل مشاهده نباشد، بر اساس قوانین جدید، شیشه دودی استفاده شده غیر مجاز بوده و برابر قانون جریمه می‌شود.

دلیل تدوین قوانین جدید

سرهنگ مهری در خصوص دلایل تدوین قوانین جدید بیان کرد به خاطر نبود استاندارد و شرایط دقیق برای تعیین مقدار غلظت شیشه دودی خودروها،‌ پلیس راهور ناجا در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده هر زمانی که ماموران پلیس راهور از فاصله 3 متری قادر به مشاهده راننده و سرنشینان آن نبودند، بر اساس مقرارت جدید، شیشه دودی غیر مجاز شناخته شده و باید اعمال قانون صورت بگیرد.

استفاده‌کنندگان با شرایط خاص

سرهنگ مهری در ادامه اضافه کرد افرادی که بر اساس مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، ابتدا باید میزان غلظت آن در کمیسیون‌های فنی و پزشکی پلیس راهور تجویز شود. به همین دلیل مکاتبات لازم با مراجع ذی‌ربط انجام شده تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه‌های خودروها و نیز افرادی که در موارد خاصی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، تعیین شود تا شرایط دودی کردن شیشه خودرو به صورت یکسان انجام شود.

 

مطالب مرتبط

1 نظر در “دودی کردن شیشه خودرو در چه شرایطی مجاز است؟

  1. یوسف گفت:

    ????????????????اخه پرفسور پس ماشینهای خارجی و گرانقیمت که خود ذات شیشه دودی هست چی؟ پس این قانون چرت برای فقراست دیگه؟ توی تاریکی شب چی بازم قانون ۳متری تون حکمفرماست؟ یا توی مه؟ بارندگی برف ؟ باران؟ بعد پلیس راهور چکار به داخل ماشین دارد ؟بلکه زن یکی باردار هست راحت میخواد پشت صندلی دراز بکشه؟یا زن و بچه یکی میخوان راحت باشند.این چه قانونی هستش؟خوب ماشین تازمانی که تخلف نکرده هیچکس حق توقیف ،بازخواست اش رو نداره ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *